Wednesday, October 28, 2009

Hari ini hari Rabu

Weee...hari ini sudah hari Rabu...Sudah banyak study kah? Hoho...macam tak je...adeyh. kesian sungguh diri ini. Well, selamat pagi semua *wink* Apa yang telah saya lakukan pagi ini? Walaupun pagi lagi saya sudah bangun, namun buku saya masih tidak berganjak dari bab 8. Haila. Orang bangun awal study la! Tapi xpe. Yang penting saya happy!! *_* Kerana pada pagi ini saya telah mendapatkan ilmu yang baru...walaupun bukan daripada bab 8 itu...
Mula-mula saya baca artikel ni:
Lepas tu...
Percikan api neraka? ---sebab artikel ini ada sedikit kaitan dgn saya. Sebab tekak saya ada sedikit kurang selesa.
Seterusnya pembacaan bersambung pula dengan artikel yang ni:
Hey Lady ---"Know that Allah's promise is true. Surely for every believing woman, there is a believing man for her, insya Allah. Remember when The Prophet Muhammad (peace be upon him), full of praise for virtuous and chaste women, said: The most precious thing in the world is a virtuous woman." (quote dari Iluvislam) Insya Allah...

Kemudian cari video ni pula..sebab dalam video artikel Hey Lady tu ada sebut ayat ni...

"Dan sungguh rugi orang yang mengotorinya"...(91:10)
Demi matahari : Snada

Boleh search di youtube.

Teringat video ini sebab pernah dimainkan semasa ceramah kt KHAR dan semasa join program motivasi MRSM Pontian di Tiram Indah Village dulu... Oh, seterusnya saya sambung dgn membaca kisah Ratu Balqis dengan Nabi Sulaiman dalam surah Semut (an-Naml)...Subhanallah, sungguh terasa lapang hati ini. Alhamdulillah... Semoga hari ini lebih baik daripada semalam dan menjadi pedoman buat hari esok. Senyum selalu =)

No comments: