Wednesday, March 27, 2013

Lidah tidak bertulang

Assalamualaikum semua..
Ok dah lama gila aku tak update blog ni. Dah berhabuk bersawang bagai dah. Dan bertukar template lagi. Hm.. back to basic katanya...
Sekarang aku kat perodua tunggu servis kereta kesayangan aku tu. Ok, lagu dia pasang kat luar semua best2. Dan disebabkan influence lagu Aishah yang aku dengar tadi maka itulah tajuk post aku, lidah tak bertulang. Betul, lidah tu tak bertulang sebab tu kerana lidah berlaku pergaduhan, salah faham dan pertelingkahan.
Betullah peribahasa orang dulu2, "kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa". Jap2, apa kaitan santan dengan pulut eh? Ok... aku memang tak tau. Sebab tu sebelum mengeluarkan kata2 mesti kena fikir dulu. Hati orang kan... siapa yang tahu. Depan kita da tak tunjuk tapi siapa tahu dia mengamuk pulak kat twitter. Opss!
Kuasa yang ada pada kata2... ia boleh membina semangat orang dan juga boleh menjatuhkan orang lain. Kerana mungkin dengan kata2 kita tu ia akan memberi kesan seumur hidup pada seseorang. Lontarkan kata2 yang positif agar orang disekeliling kita mendapat manfaatnya.
Salam ceria.

No comments: