Tuesday, February 3, 2015

Saat diuji

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Tak pernah terlintas pun sesuatu akan berlaku dan ia telah pun berlaku ke atas mu,
Tika itu perasaan takut, sedih, risau bercampur-baur sekaligus membuatmu tidur berteman air mata,
Bernasib baik sekiranya mampu lelap buat seketika.
"Perempuan dan overthinking berpisah tiada", aku petik kata-kata seorang blogger terkenal.
Memang itulah yang berlaku.

Sehingga sampai tahap aku memikirkan mungkin esok sudah tiada buatku.
Lantas segala apa yang telah aku lakukan sepanjang 26 tahun aku hidup bermain di kepala ibarat sebuah filem panjang yang diputarkan kembali.
Jujur. Rasa menyesal yang bertandang. Ingin aku kembali untuk membetulkan segala kesilapan dan kesalahan aku sesama manusia. Apatah lagi kesalahanku dengan Tuhan.

Walaupun otakku cuba menasihat agar berfikiran positif, cuba menenangkan hati bahawa tidak mengapa, tiada apa-apa yang berlaku, namun mata ini tidak juga mahu berhenti menangis.
Dan fitrah kejadian Tuhan, saat itu memang hati mulut fikiran terus-terusan mengucapkan kalimah Allah, terus-terusan memohon agar dikuatkan semangat, terus-terusan memohon dosa diampunkan, terus-terusan meminta agar berlaku keajaiban dan apa yang berlaku itu ialah mimpi.

Tidak akan aku lupakan saat itu. Kepada ibu juga aku mengadu. segala kesedihan kegelisahan.
Tuhan, berikan aku peluang untuk bertaubat...
Kuatkan semangatku untuk menghadapi ujian-MU.

1 comment:

Fnd Rocka said...

what doesnt kills you..makes you prettier kata omputeh.