Sunday, August 16, 2009

mencari pelangi part 2

salam. mcm hambar je blog neh..hah ha..sbb xtw nk tulis pe..adeyh..so, setelah lama men'dormant'kn diri dan internet pon ok neh...dapat la diupdate kn blog ni....so, aku nak bercerita ttg ked's story..mula baca dlm bas ke kl, dr larkin tu..sampai ayer keroh abes da ked's story. Best. Hm...tp byk la jgk istilah yg tak faham memula. sbb watak utama dia budak skate. tp ak suke ayat ked yg satu ni...

"Relationship bagi aku ada satu ending je. Marriage. Aku tak nak bawak awek lawa seksi ke hulu ke hilir buat teman sosial macam dah kahwin, lepas tu nak kahwin nanti cari lain pulak. Aku nak wife aku nanti, yang tak pernah disentuh dipandang lelaki selain dari apa yang patut. Dan aku tak rasa patut untuk aku untuk buat macam tu pada mana-mana perempuan yang bakal jadi isteri orang jugak satu hari nanti", ked. 

Bagusnye la kalo semua lelaki kat dunia ni fikir macam tu. So, xde la isu 'ringan2' kan mase couple. Xde la isu perempuan yg mengandung sebelum kahwin. Haila...Bagi aku, sangat kesian la kpd mereka yg dah buat apa yang tak perlu dibuat sebelum kahwin sbb nanti da x rasa nikmat perkahwinan tu...okey, semua manusia x perfect. aku pon dlu hanyut jgk...tp alhamdulillah, sebelum tenggelam tu, aku dapat timbul balik. Kire apa yg aku tulis ni cakap kat batang hidung sendiri jugak. Bila da banyak baca novel hlovate, sedikit sebanyak mind set tu mungkin dah ada influence dia la. tapi aku suka jer sebab dia tlh membuka minda aku ni tentang relationship ni. Tak semestinya bila in relationship kena jumpa selalu, kena sms selalu, kena call selalu, and so on la. Masa kawan tu, batas2 perlu dijaga. and kalau rasa dah suka sgt, jumpa parents bgtaw, end dgn marriage. Sbb byk jgk la cerita ak dgr yg kaple dgn org lain, kahwin dgn org lain. Bila fikir2 balik kn, mcm byk jer kredit yg dah dibazirkan, byk jer masa yg da dihabiskan, dan byk la jgk duit yg dah dilaburkan. Hm..kenapa jd mcm tu ye? fikir-fikirkanlah....

2 comments:

Eta said...

agree wif ked..relationship = marriage

Wardah alisya said...

@littleworld yes! thanks littleworld. terharu ada orang menjenguk kembali entri lama alisya ni..