Thursday, November 15, 2012

Tahun baru buku baru

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Selamat tahun baru maal hijrah diucapkan buat seluruh warga muslimin dan muslimat tidak kira di mana anda berada. Alhamdulillah, aku panjatkan syukur kerana kita masih hidup dalam keadaan yang aman dan tenang hari ini kerana masih ada saudara-saudara kita yang berada dalam ketakutan di Gaza. Sama-sama kita mendoakan agar mereka dilindungi Allah dan diberi kekuatan untuk menghadapi segala ancaman Israel laknatullah.

Sebak rasanya semasa membaca doa akhir tahun dan doa awal tahun semalam. Memikirkan bahawa amalan-amalan yang telah aku lakukan selama setahun ini. Terdetik juga di hati, baikkah amalanku? Apakah sumbanganku demi agama tercinta ini? Mudah-mudahan dengan semangat tahun baru yang ada ini menjadikan kita muslimin yang lebih produktif bermula hari ini hingga masa-masa akan datang.

Apa yang telah berlaku, biarkan ia pergi. Kerana kita tiada kuasa untuk memutarkan kembali masa itu. Apa yang lebih penting, bersedialah untuk menghadapi masa hadapan dan penuhkanlah buku kita yang baru ini dengan amalan-amalan yang diredhai-Nya. Insya-Allah :)

3 comments:

maszull said...

assalamualaikum wardah...insyaAllah...:)

Anonymous said...

Hi there everyone, it's my first pay a quick visit at this site, and piece of writing is really fruitful in support of me, keep up posting these articles.
Here is my web blog apeldoorn

Salmi said...

Selamat tahun baru hijrah. Moga kehidupan kita lebih bermakna pada tahun 1434H ini.