Wednesday, May 29, 2013

Keroncong untuk Ana

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Aku baru pertama kali dengar lagu ni semalam. Masa buat carian lagu Yuna dekat youtube. Skrol dan skrol jumpa lagu ni. Lagu yang aku dengar bukanlah lagu asal yang dinyanyikan oleh M. Nasir, tapi cover oleh Qi dan Yuna. Sedap pulak aku dengar walaupun aku baca komen-komen negatif yang mengatakan bahawa lagu itu dirosakkan. Sama seperti lagu Bulan Ditutup Awan kat entri sebelum ni. Entah ye, bagi aku best je lagu ni..

Walaupun tajuk dia keroncong, tapi aku rasa lagu ni lagu sedih. Mungkin sebab nama dia Ana so aku suka. Intro lagu ni best. Ha ha ha.

qi dan yuna
Source: Google image
Lirik lagunya...

Benarkah tiada bagiku
Ruang di hatimu untukku bertapak
Walaupun sejengkal jari
Agar dapatku berdiri
Di ambang pintumu

*Ke mana
Hilangnya keroncong 
Oh cinta yang kita
Nyanyikan bersama
Ataupun aku yang bersalah
Hanya menepuk tangan
Sebelah saja...

Ana...ana...
ana...ana...

Tiada ku sangka akhirnya
Kau tutup semua
Pintu cinta untuk ku
Hingga ku termangu tiada
Arah nak ku tuju
Membawa hatiku

Lagu ni macam menceritakan tentang cinta yang tak kesampaian. Sedih. Maknanya memang mendalam. Deep. Kalau sekali dengar macam Qi je yang nyanyi. Suara Yuna tenggelam. Halus je.
Apa pun orang kata, aku tetap suka lagu ni. Tekan replay je dari tadi.

#okbye

No comments: