Sunday, December 16, 2012

Sehari di Universal Studio Singapore USS

 Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Selamat berhujung minggu semua. Buat apa hari ni?
Sambil-sambil rehat takda buat apa tu meh baca pengalaman aku pergi Pulau Sentosa.

pulau sentosa resort worl
Ada apa kat sana? Tarikan utamanya tentulah Universal Studio. Ataupun nama glamournya orang panggil USS.

monorail sentosa island
Monorail juga disediakan bagi sesiapa yang tidak mahu memandu sendiri. Okay, kitorang sampai sana lebih kurang pukul 10.30 pagi. So, sebelum apa-apa kita isi perut dulu. 

halal food malaysia food
Kitorang makan dekat Malaysian Food Street. Premisnya di luar, sebelum pintu masuk USS. Murah sikit. Hehe. So, dekat dalam ni ada dua je premis makanan yang halal iaitu Kampung Nasi Lemak dan Roti Canai & Nasi Briyani.

Dah nama pun food street bila masuk dalam memang macam kat tepi jalan la kan..

Untuk sarapan kitorang makan nasi lemak. Sambal dia sedap.


Dah kenyang semua, masa yang ditunggu-tunggu. Jom masuk!


Ramainya orang...berbilang bangsa berbilang kaum berbilang warna bermacam gaya. 
Jom kita jelajah USS! Antara yang gambar-gambar yang sempat diambil..


Dari jauh Far Far Away Castle ~

Antara yang wajib tonton, Shrek 4D

Sebelum ni takut nak naik..tapi kali ni tak lepaskan peluang. Pengalaman 90 saat yang takkan dilupakan. Kuat sangat menjerit sampai tekak pun sakit. Jom tengok dua rollercoster yang boleh membuatkan korang menjerit sekuat hati.

Warna merah : Human
Warna biru : Cylon

Klik untuk melihat sendiri. Anda berani? Ok, ada bunyi bising sikit sebab dekat dengan kumbang the mummy..

Jangan tengok macam tu.. I malu!

Dan akhir sekali sebelum balik, kita cuba nasi briyani pulak. Pun sedap. Ke sebab lapar ye?

So, itulah serba sedikit pengalaman di USS kota Singa.. Seronok dan penat. Tapi memang berbaloi-baloi pergi sana. Kumpul duit siap-siap sebab nilai Sing dollar tinggi wo... sekali sekala bercuti bersama keluarga memang tak rugi. 

4 comments:

Nor Salmi said...

SEronoknya dpt makan angin. Tanbah2 pergi dgn keluarga.

Wardah Alisya said...

@Nor Salmi: Sekali sekala kak..hehe

Mira Adzlia said...

jelesnya..nk pegi jugak..hohoho

QasehnyaRania said...

bestnya.. ;D