Thursday, December 13, 2012

Kerdil

Frust dengan Harimau Malaya malam ini. Geram dengan pasukan gajah yang main taktik kotor. Hah. Apa pun aku masih nak ucapkan tahniah buat pasukan Harimau Malaya yang telah mampu bertahan dengan asakan hebat Thailand. Namun ternyata rezeki tidak berpihak pada kita. Mereka bermati-matian bermain membawa nama Malaysia. Jangan patah semangat ya.

Kembali pada topik. Sungguh aku terasa kerdil apabila membaca entri2 mereka yang hebat dalam tulisannya. Yang membuatkan pembaca ternanti-nanti karyanya. Bukan seperti aku yang hanya menulis mengikut rasa. Bukan ikut bahasa. Sungguh rasa kerdil jika nak dibandingkan dengan orang lain. Aku tiada bakat. Mungkin. Kerana bukan semua orang boleh menulis. Berkarya. Orang yang tinggi ilmunya sahaja yang mampu. Aku. Masih belum penuh ilmu di dada. Masih perlu belajar. Masih perlu usaha. Apa yang kita rasa juga berbeza lantas yang terlakar di fikiran juga tidak sama. Kerana kita adalah unik. Kembar sekali pun tidak sama cap jarinya.

No comments: