Friday, November 19, 2010

Muka aku gatal..tolong..

Muka: En tangan, tolonglah berhenti menggaru saye..tolonglah..
Tangan: Mintak maaf la cik muka, bukan aku nak sangat pun pegang engkau, dah tindakan refleks nak buat macam mana?
Muka: Tapi tolonglah tahan...walaupun engkau nak sangat garu (walaupun aku terseksa sangat..GATALnye)..hukhuk
Tangan: Mintak maaf la ye, aku tahu kalau aku garu, makin teruk gatal tu nanti.
Muka: Tahu takpe..tapi tak tahan sangat nie..gatal, gatal, gatal..
Tangan: Hm..aku rasa ko ada resdung la cik muka..sebab tu ko gatal...
Muka: Ye ke..aku pun rasa macam tu, tapi aku xde bersin-bersin pun. Hingus pun xde..
Tangan: Hm...menurut carian di google...artikel ni ckp antara tanda-tanda resdung:

  1. Sakit kepala [ada sakit kepala x kira masa..aku tidur je kalau sakit kepala ni]
  2. Gatal-gatal [aku gatal kat pipi, hidung, telinga]
  3. Rambut gugur [memang selalu gugur pun, jarang tak gugur]
  4. Hidung berair [Jarang berlaku]
  5. Bersin selalu [jarang juge]
  6. Mulut berbau busuk [bangun tidur ada la bau yang x best ni]
  7. Mata gatal-gatal [jarang]
  8. Penglihatan kabur [alhamdulillah, setakat ni ok lagi]
  9. Telinga gatal [ada]
  10. Seluruh muka gatal [sedang gatal..tolong]
  11. Jerawat biasa atau batu [ada juga]
  12. Muka berbintik hitam [ada akibat drpd jerawat tu]
  13. Kahak banyak di kerongkong [jarang]
  14. Gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah [yang ni gatal kt badan tu ada..tp yg hidung berdarah tu tak pernah lagi la setakat ni]
Muka: Hm..daripada senarai tu, daripada 14, banyak juga la tanda-tanda yang ada kat aku ni..huhu
Tangan: Cadangan yang aku boleh bagi kt kau ialah pergi jumpa doktor la..kalau buat anggapan sendiri tak semestinya betul..ye tak?
Muka: Baiklah2...tapi aku tengah gatal ni...tolongggggg

4 comments:

Adzriel AB said...

sangatlah tersiksa.... dah merasainya.

Alisya said...

@Adzriel AB tu la..tak tahan sangat kalau dah kena tu..

Nurul fareha muhamad daut said...

farah, lepas consume shaklee ok x?

Ubat Resdung said...

Apa kata saya cadang Alisya guna Ubat Resdung Bella Formula. Insyaallah ubat resdung ni antara yang terbaik di Malaysia sekarang. Ada pelanggan saya yg resdung level 2 , alhamdulillah dengan izin-Nya, semakin berkurang resdung dan dia dah tak pergi buat rawatan bulanan. :)