Sunday, July 1, 2012

Deja vu

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


"deja vu"
satu term yang susah nak diterangkan. Kadang-kadang terjadi pada aku. Yang bila sesuatu berlaku (in the present), aku akan terhenti untuk berfikir yang, "eh, macam dah pernah berlaku je" (in the past)
walaupun yang macam pernah berlaku tu hanya dalam mimpi, atau angan-angan atau bayangan aku.
Menakutkan jugak bila fikir balik. Tak logik pun ye jugak.
Tapi satu yang aku tahu, lagu dejavu by shila amzah memang best!
Bagi aku. Telinga korang aku tak tahu la..
Dan bila aku merasakan sesuatu itu deja vu, selalunya aku akan diamkan saje..


Korang pernah ke alami apa yang pernah aku alami?

3 comments:

Siti_btp said...

Kehidupan tak seindah mimpi dan angan2..

maszull said...

assalamualaikum wardah...mmg bestkan..;)

Salmi said...

Ibu pernah alaminya.. Terkadang rasa macam mimpi dalam mimpi pulak.. Pernah terjadi perkara yg sedang berlaku mcm dah tahu kesudahannya sebab rasa mcm pernah alami. Besarnya kuasa Allah..