Monday, December 5, 2011

Satu panggilan itu sudah mencukupi

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Hanya dengan satu panggilan, impaknya berbeza-beza pada setiap individu. Ya. Satu panggilan telefon itu sudah mencukupi untuk...

Menggembirakan orang lain. Aku dapati panggilan telefon yang dibuat sudah cukup untuk membuatkan orang yang dilawan bercakap senyum sampai ke telinga. Tak kurang juga yang gembira sepanjang hari. Selalunya, bila aku down atau sedih, aku akan membuat panggilan kepada orang yang boleh mengurangkan kegundahan hati aku. Dan sudah semestinya nombor "emak" yang ditekan. 

pic credit
Tapi dengan satu panggilan itu juga boleh membuatkan seseorang itu menangis. Aku juga pernah mengalaminya. Tapi tu masa tengah bercinta monyet lah...Bercakap telefon pun boleh menangis? Dah tak betul agaknya. Memang masa tu kepala aku memang tengah tak betul. Perempuan dan emosi memang tak boleh dipisahkan. Gelak kat diri sendiri.

Panggilan itu juga boleh menukarkan orang kepada 'ogre' bila panggilan itu membuatkannya marah. Kan dah tak cantik dah jadi makhluk hijau. Well, situasi macam ni jarang berlaku kat aku. Buat apa nak marah-marah....dalam telefon je pun. Tak beri kesan pun kat orang yang kena marah. Paling-paling, aku tekan butang merah je terus. Tak payah banyak cerita.

Tapi dalam banyak-banyak panggilan, aku paling takut dengan panggilan yang berbaur kecemasan. Mintak dijauhkanlah dengan panggilan-panggilan yang macam ni. Silap-silap boleh gugur jantung dibuatnya. 

Panggilan apa yang anda dapat hari ini?

1 comment:

maszull said...

assalamualaikum wardah...mama masih x ada panggilan lagi hari ini kalau dpt panggilan dr hubby tu yg buat hati mama hepi...:)