Tuesday, December 6, 2011

Percaya pada kebolehan diri

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Kadang-kadang sebelum kita buat sesuatu tu, rasa macam tak boleh je kan. Rasa je la. Tapi bila dah lepas, lah..aku boleh buat rupanya. Ingatkan susah sangat...tapi sebenarnya kita boleh je buat perkara tu. Antara nak dan tak nak je.

Dulu, aku selalu kena marah dengan ayah sebab fikir macam tu. Sebab kadang-kadang rasa tak tercapai akalmu, nak capai target tu. Tapi alih-alih, eh? Dah lepas pun....boleh pun buat. Saje je kan...

Sebenarnya, nak buat apa pun, kena ada satu sikap percaya pada diri. Aku boleh buat. Walaupun pada mulanya nampak terrrrsangat payah nak lalui, percayalah tiada yang mustahil untuk kita lakukan. Biasalah, bukan senang nak berjaya. Mesti rasa yang pahit-masam-kelat dulu, barulah dapat rasa yang manis pada akhirnya...Tak gitu?

2 comments:

Munnafendy said...

yup, tak cuba tak tahu kan. kalau tak berani mncuba dok kat takuk yg lama je lah =)

yayath said...

betul3....hehe