Sunday, November 22, 2009

2012

Ada apa dengan 2012?
Setelah menontonnya selama hampir 2 jam 40 minit, aku rasa sangat berbaloi dengan harga tiket rm12 sekeping! Tidak rugi rasanya menonton 2012 kerana banyak pengajaran yang dapat diambil daripada filem ini. Bila mengetahui, dunia ini hampir tamat riwayatnya, maka timbul lah konflik di mana setiap orang akan memikirkan jalan untuk menyelamatkan diri sendiri dahulu. Menonton filem saja sudah mengerikan apabila melihat saat-saat itu apatah lagi bila tiba 'hari' yang sebenar. Wallahua'alam. Hanya Allah jua lah yang Maha Mengetahui. Dan hanya kepada-Nya tempat kita bergantung harap dan memohon perlindungan.
Untuk melihat trailer bagi cerita ini, sila klik di sini.

2 comments:

Lebah said...

good to watch this film. but jgn mempercayainya sgt...kiamat hanya ALLAH yang tahu bila masanya. Point dlm film ini juga tak dapat diterima akal, masakan golongan yg berkedudukan sj boleh terselamat dari bencana ini? Kiamat datang bukan untuk golongan tertentu shj ^_^

Wardah alisya said...

betul...paling penting...xde apa pun yang terselamat semasa datangnya hari kiamat...filem ni kira salah satu drpd fiksyen sains semata-mata.