Sunday, March 13, 2011

Keseronokan menjadi cikgu

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia kepada semua.
Apa khabar? Ha..buat apa tu? Blogwalking ke...Apa-apa pun WA harap korang semua gembira lah macam WA sekarang ni. Sebab WA tengah cuti..dapatlah menyapu sawang-sawang yang dah macam kek lapis kat blog WA ni..WA nak ucapkan terima kasih kepada yang singgah blog WA..maaf sebab tak dapat balas kunjungan kalian. Maklumlah, WA takda broadband. Dah balik rumah ni, baru ada internet. WA akan singgah blog korang kay.

Pejam celik pejam celik, dah sebulan pun WA menjadi sebahagian daripada warga sekolah yang kat atas bukit tu..Alhamdulillah, seronok je WA kat sana. Lagi best bila dapat cuti seminggu sekali dengan budak-budak. Hehe. 

Baru-baru ni, dunia digemparkan dengan kejadian tsunami yang melanda Jepun. Masya-Allah, betapa besarnya kuasa Tuhan. Semalam nak balik Johor pun, berdebar-berdebar je sebab lalu ikut tepi pantai. WA tak nak ulas lebih panjang berkaitan dengan tsunami yang melanda. Tetapi, kita yang dianugerahi akal fikiran ni, gunakanlah sebaik-baiknya untuk muhasabah kembali perbuatan-perbuatan kita masa lalu. Mungkin itu adalah peringatan kepada kita semua. Bayangkan tsunami tu melanda Malaysia. Nauzubillah. Rasanya tenggelam terus negara kita ni.

OK lah WA tak nak cakap banyak. Selamat berhujung minggu!

2 comments:

chEntA said...

adew tips x nk g praktikum buat 1st tyme..aihh..risau la pulakk..

Wardah alisya said...

tips?alisya pun baru je start praktikum ni, tapi apa yang boleh alisya kongsikan ialah terima seadanya sekolah yang akan kita pergi tu. lebih-lebih lagi pelajar... good luck to you!