Friday, November 18, 2011

Gaji pertama

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Ada yang rindu tak? Eh, tetibe kan...Ok, bercerita pasal gaji pertama...Kat sini, aku nak tanyalah kepada korang semua tentang pengalaman dapat gaji pertama. Wah, masyukk gitu kan.. Apa korang buat dengan gaji tu? Bagi pa ma ke, enjoy ke...beli barang kemas ke...apa-apa saja. Nak jugak tahu cara korang belanjakan wang hasil titik peluh sendiri. Kalau boleh, kongsikan jugaklah berapa gaji masa tu...

Macam aku, gaji pertama insya Allah nak belanja mak dan ayah makan (belum belanja lagi). Tapi yang special punya la. Gaji pun tak seberapa (RM 700++), tapi alhamdulillah...dari tak buat apa-apa langsung, sekurang-kurangnya ada duit poket sendiri. Takkan nak harapkan duit mak ayah lagi...

Kepada yang pernah bekerja, tak senangkan nak cari duit ni. Baru tahu susah payah mak bapak cari duit. Mane lah mak tak marah bila membazir. Duit tak jatuh dari langit nak oii...

Korang macam mana pulak?

5 comments:

Fatin Mraz said...

bagus tu.. gaji pertama belanja mak ayah.. ;)

aimie amalina said...

huwaaa
patot cm dh lame x tgk
heee
sonoknye merasa duet sendiri =]

Kakzakie said...

Kakak pertama kali kerja masa tunggu keputusan SPM. Kerja di S'pore dapat SGD 450/- convert to RM banyak juga sebab masa itu tak pernah dapat pegang duit banyak itu. Tapi lepas result keluar sambung masuk tingkatan 6. Hihi... pengalaman pertama kakak kerja itulah. Duit digunakan utk beli buku masuk sekolah...

♥Putri ilyanie♥ said...

aritu bru dpt gaji pertama.. bg mak ayah, adik2.. bru Putri shopping.. bg m.cik ckit sbb tmpng rmh dia.. ssh bile dh kje.. mcm2 nk byr.. huuu.. ni xsbr tggu gaji ke 2

Tentang Kita said...

gaji pertama bg kat mak skit pastu beli cincin belah rotan...