Sunday, November 20, 2011

Cubaan pertama melukis doodle

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera
Setelah beberapa jam mengadap depan laptop, akhirnya aku berjaya menghasilkan satu doodle berdasarkan tutorial dari entri "Lukis spongebob guna excel pun boleh" oleh yoUnique! Wah, lepas baca entri tu terus rasa nak cuba buat. Belum cuba, belum tahu dapat buat ke tidak, ye tak?

Dan dengan gigihnya aku google gambar Pororo. Kenapa Pororo? Ntah, mungkin sebab aku baru je lepas tengok Running Man kot? Influence Haroro lah ni~


Gambar Pororo ni sebenarnya aku dah gunting terlebih dahulu menggunakan FotoFlexer. Itu pun belum clean cut. Sila abaikan. Almaklumlah, empunya badan ni tak tahu nak guna Photoshop. Jadi, kita gunalah apa yang ada. So, setelah beberapa jam, inilah hasilnya....


Tolong jangan gelak



Ok, memang berbeza sangat. Banyak yang kena improve lagi nih. Tunjuk ajar ku sifu! Apa-apapun aku nak ucapkan terima kasih kepada cik yoUnique sebab tak lokek ilmu ajar macam mana nak buat doodle guna excel ni. Bak kata cik yoUnique,
Sila cuba sekarang dan lihat betapa senangnya nak buat kalau imaginasi dan kesungguhan digunakan pada tahap tertinggi
See...aku dah pun buktikan kata-kata cik yoUnique ni. Yang penting, minat dan sabar..mesti jadi punyalah. Tak gitu?

10 comments:

SoLy SoLicious said...

waahh.,,ini dh tahap awesome ni

Ku Azhar said...

comel2!! :)

nurdani said...

ternganga den tengok hasil koje eykau.hehe.sangat comel dan menjadi.tahniah2.teruskan mendoodle lagi

merahitujambu said...

tahniah..anada berjaya melukisnya

meow said...

comel~~~ teror nyeee.. :)

Syarafina Zaini said...

walaupun tak sama sangat, tapi tetap comel.. teruskan usaha anda.. hehe~

mumui said...

pororo! cumel..

Mrs Z said...

tomei... ni kira terer jgk ni.. kalau akak yg buat mesti tak jadi...

btw,akak nak jemput join GA simple kt blog akak.. Takyah buat entry.. 5 minit ja siap..Jemput yer.

Marina said...

comel... :-)

Unknown said...

comel jer....gud job