Monday, January 16, 2012

Tertinggal gitar dalam kelas

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Kalau sebut pasal gitar-budak sekolah, dalam kepala tu mesti terfikir Najwa Latif kan. Hai, popular sungguh adik Najwa Latif ni sekarang. Sampai aku pun terkena tempiasnya. Tapi aku tak pandai menyanyi dan main gitar. 
sumber gambar
Alkisah aku pakai shawls ke sekolah hari ini. Tapi takdelah yang macam Najwa Latif pakai dalam gambar tu. Maunya kena kejar dengan pengetua pakai macam tu. Pakai gaya biasa sajalah..yang penting nampak kemas. So macam biasa, dapat kelas relief. Wah, boleh tahan banyak kelas juga yang kena masuk hari ni. 

Dari satu kelas ke satu kelas tak sedar dah hampir waktu balik. Masa duduk dalam bilik guru, masuk dua orang pelajar tingkatan 3 membantu guru bawa buku ke bilik guru. Tiba-tiba pelajar itu cakap, "Cikgu, cikgu tertinggal gitar kat dalam kelas". Tercengang-cengang aku dibuatnya. Rupa-rupanya daripada budak itu, aku dapat tahu bahawa mereka kata aku macam Najwa Latif hari ini. Haa..senyum je lah. Macam-macam...

p/s: Kenapa ayat aku macam skema je nih?

4 comments:

~Filzati Zulkepli~ said...

wahh najwa latif? untunglahhh :D

aDiB sYaZWaN said...

konfius di sini, adakah anda cikgu atau anak murid? =)

Alisya said...

@aDiB sYaZWaN saya cikgunya...

nabila faryzza said...

wahh, najwa latif gitu. :)