Tuesday, January 17, 2012

Yes! Cikgu relief masuk

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Sejak minggu lepas, aku hanya dapat jadual relief (jadual ganti) guru yang tidak hadir. Setelah beberapa hari, pelajar sudah boleh cam yang mana kalau aku masuk je kelas berkenaan, maknanya cikgu mata pelajaran pada waktu itu tidak datang lah. 

Sampai ke minggu ini, aku hanya dapat relief sahaja. Jadual tetap masih belum dapat lagi. Hari ini, aku masuk saja kelas.. "Yes, cikgu relief!" Amboi, suka betul bila cikgu tak datang ya. Aku pun apa lagi.."dah, jangan nak suka sangat. Buat latihan ni dulu baru boleh buat kerja sendiri". Pelajar biasalah... alaa cikgu...banyak homework..nak hias kelas...bla..bla..bla.. Banyak betul alasan kan..

Tapi masa belajar dulu 2 kali lima jugak. Suka bila cikgu tak masuk kelas. Lagi suka bila boleh buat kerja sendiri. Bila dah jadi cikgu sekarang ni, amek kau. Hadap lah semua tu balik. Tapi budak-budak sekarang, tak sama macam dulu. Tak sama macam zaman aku sekolah dulu...setuju?

9 comments:

Si BuDaK KaChAk said...

setuju....budak sekarang lagi pandai bermain dengan kata2...klu dulu still ada lagi hormat...hehehe

Azmi Khan said...

Alisya cikgu ye....
selamat berkhidmat......

sissyira said...

salam...


tak larat nak layan kerenah budak2...huhu

Alisya said...

@Si BuDaK KaChAk betul tu..ada je idea dorang menjawab..

Alisya said...

@Azmi Khan t/kasih.. :)

Alisya said...

@sissyira taklarat tapi seronok! hihi

hatiputera said...

bebudak sekarang nie dah main bantai semacam jer kalau bercakap,,,

husnamujahidah said...

sy tag nama akak, jgn lupa komen+baca tau! answer my question ok? akak ngajar sekolh rendh? menengah?

http://husnamujahidah.blogspot.com/2012/01/assalamualaikum-semua.html

nabila faryzza said...

setuju! budak budak sekarang, makin nakal. adoii, sabar je la ea cikgu. hehe :)