Sunday, October 23, 2011

Pelik ya kalau ada tanda lahir di muka?

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera


Selamat pagi semua..Dah bangun ke belum nih? Semalam tak dapat nak update sebab internet buat hal. Nasib baik pagi ni dah ok. Sabar je la.. Pada entri kali ini, aku nak tanya pada pembaca-pembaca semua. Pelikkah kalau ada tanda lahir di muka?


Bagi sesetengah individu, adanya tanda lahir di wajah mungkin akan menyebabkan berlaku konflik dalaman seperti rendah diri dan tiada keyakinan kerana diejek rakan, menjadi tumpuan dan sebagainya. Turut merasai pengalaman yang sama, termasuklah adik aku yang tengah. Sejak kecil lagi dia sering menjadi tumpuan kerana tanda lahir di wajahnya. Mula-mula bersekolah tu dia sedih jugalah dengan wajahnya, namun berkat tiupan semangat daripada keluarga, dia berjaya mengatasi konflik dalaman yang dialaminya. 

Gambar raya dua tahun lepas

Satu kekurangan pada dirinya diubah menjadi satu kelebihan yang tidak semua orang miliki. Ibarat satu dalam seribu. Bagi aku, setiap ciptaan Tuhan itu terdapat hikmahnya. Walaupun adikku bertanda di wajah, tanda itu tidak menjadikannya nampak hodoh. Namun, itulah yang menjadi 'seri' pada wajahnya.

5 comments:

zareliqa afiqa said...

Tak pelik.Iqa ada jugak kwn yg ada tanda lahir kat muka.Sweet jek.Pape pun semua ciptaan Tuhan ni indah2 belaka. :)

aimie amalina said...

betol!
tulah keunikan dlm diri kan
kita ada
org lain x de =]

Acik said...

hokey jer ... yg penting tuan badan tu tidak rasa rendah diri! :)

Kak Yatie said...

sebenarnya ini semua tak ada masalah, itu adalah pemberian pencipta, tentu ada hikmah disebaliknyakan?

ViOleT UngU 4 GurL said...

hurm,,sy mempunyai tande lahir di muka,, n sememangnyew agak perit bile berdepan dgn org,, huhu,, rendah diri tu biasela,, mse sek rendah dulu,, salu kene ejek, p, bile da sek men,, da ok la,, cme,, org asyik tgk jewp,, pape pon,, ade hikmah disebalik ciptaanyew,,,