Saturday, July 16, 2011

Cantiknya henna

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Anda pernah dengar dengan perkataan henna? Kalau ditanyakan kepada wanita, sudah tentu mereka tahu apa itu henna kerana ianya cukup sinonim dalam kalangan kaum perempuan. Nama lain bagi henna ini ialah inai. Ha...mesti tahu apa itu inai kan? Sebab kalau pergi rumah orang kahwin, pengantin perempuan mesti pakai inai kan? Pengantin lelaki pun tak ketinggalan ye. Kadang-kadang ada juga orang sebut inai ni mehndi. Dah bunyi macam hindustan pulak. Selain bertujuan untuk menaikkan seri penganti itu sendiri, inai juga dikatakan dapat mengecutkan cagu. Sape yang pernah kena tu, tahulah. Kalau zaman Alisya kanak-kanak dulu, inai dipakai hanya pada jari tangan dan kaki. Tapi sekarang, dah up sikit. Inai dah boleh dilukis di tangan atau kaki. Dan hasilnya? Marvellous! Cantik sangat.

Sumber tidak diketahui
Dan seperti sudah menjadi trend sekarang, kalau nak pakai inai, mesti yang lukis-lukis tu. Tapi Alisya tak berapa minat yang penuh sangat. Dah tak cantik pulak bagi Alisya kalau yang terlalu penuh. Scary pun ada. Wanita-wanita di luar sana, anda sukakan yang bagaimana?

Sumber dari google
p/s: Kalau nak pakai inai masa raya boleh tak?

3 comments:

ct-kama said...

heheheh..kama dah la penggemar henna..comel nampak corak kt tangan..=))

Alisya said...

@ct-kama sukanya ada geng! cantikkan inai.

Alisya said...

@FaKArePa!n bukan nama orang..tp inai..hehe