Tuesday, July 5, 2011

Pagi-pagi dah makan nasi

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera

Bangun untuk solat Subuh pagi tadi elok je perut ni bergendang lagu samba. Dah selesai solat semua, terus straight pergi dapur. Tengok kiri kanan dulu. Line clear...eh, eh..macam nak curi-curi bukak puasa pulak kan. Tengok bawah tudung saji ada lagi tomyam semalam. Dalam hati kata, "Elok lagi nih...nasi pun ada lagi lahh"... Apa lagi? Dengan pantasnya tomyam dah dibawa ke atas dapur untuk dipanaskan. Masak air siap-siap. Nasi pun dah get ready dalam pinggan. Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim...selamat je nasi tu dah masuk dalam mulut. Haa...nikmatnya makan tengah lapar..walaupun lauk semalam kan..Alhamdulillah, dah kenyang dah. Kalau lepasni ada orang tanya, "Kau boleh ke makan nasik pagi-pagi?" Aku O.K aje...

p/s: Bertenaga sikit untuk Gegar Blog inche Ben nanti.

14 comments:

Bro ahmad said...

BUAT NASI GORENG LA SEDAP ?^_^ NNTI BOLEH TERJAH BLOG BRO PULAK YEA

KuNanGKuNanG said...

sdpnye mkn nasi..sy dah 3 ari xmakn nsi...huhu

Alisya said...

@Bro ahmad dah lapar sangat..makan je la apa yang ada..hehe

Alisya said...

@KuNanGKuNanG uiks..3 hari..nape xmkn nasi?

dwaty said...

Saya kena makan pukul 8 pagi ke atas... makan awal pagi nanti sakit perut... tapi time puasa tade masalah...

faisal apardi said...

tak de hal pagi2 tibai nasi...aku penah buat pagi tibai pulut durian..haha

FasiHaH SupiaN said...

datang sini balas jejak dan gegar sekali! :)

Addin said...

waahhh terasa lapar pulak ! um

Alisya said...

@dwaty nasib baik time puasa ok..hehe

Alisya said...

@faisal apardi pulut durian? favourite tu...

Alisya said...

@FasiHaH SupiaN trimas~~~ jemput datang lagi :)

Alisya said...

@Addin jgn lambat2 makan, nasi masuk angin pulak perut tu..

iPai said...

hamboi .. sampai lauk semalam kebas .. hehe .. jangan sakit perut dah le

Alisya said...

@iPaidaripada dibuang-buang, baik masuk dalam perut..tak membazir..hehe