Sunday, July 3, 2011

Day 7: A picture of someone/something that has the biggest impact on you

Masih meneruskan cabaran blogger ni..baru hari yang ke-7. Lambat betul WA buat yer...Ok, soalan nak gambar kan? So, WA letak gambar je lah. Boleh?


Ha, sape yang pernah lalu Mersing mesti perasan bangunan ni kan? WA mula-mula masuk sini tahun 2004. Masa tu kanak-kanak ribena lagi...tapi, di sinilah WA mula belajar jadi dewasa. Belajar solat jemaah tiap-tiap waktu. Belajar solat sunat yang selama ni tak pernah nak dibuat di rumah. Belajar erti persahabatan. Belajar yang ilmu di dunia ni kalau dikejar tapi kalau tak diseimbangkan dengan agama rosak jadinya. Di sini segala ilmu dikutip tanpa penat lelah siang dan malam untuk dibuat bekalan masa depan. Terima kasih kepada semua cikgu-cikgu yang pernah mengajar WA dahulu. Alhamdulillah~


Big time. Really missed it.


8 comments:

Bro ahmad said...

sekolah asrama ni kan..terkenang masa sekolah asrama kt kg awah dulu di pahang...:)

sarah-najwan said...

salam..
ni skol lama saya ngajar..
kamu pun mungkin saya ajar..
nama sbenar sapa yer?
saya ajar skol smssi tu stat 2005-2008..

EiZaRaZiErYa said...

cantek la tempt nie~ pic nie~ bangunan nie~ wink >_<

Alisya said...

@Bro ahmad ye, sekolah asrama..rindu zaman sekolah.

Alisya said...

@sarah-najwan cikgu baca blog saya..segannya..hehe..nama sebenar, nor farahana adnan, saya kelas 4/5 Itqaan dulu..rasanya cikgu tak ngajar saya...

Alisya said...

@EiZaRaZiErYa datanglah ke mersing :)

Taste Of Tapah said...

huhu dah jumpa cikgu kat sini.. kecik jer blog nyer alam nih kan.. hehe

memang asrama banyak mengajar erti struggle dalam hidup.. teruskan amalan k..

Alisya said...

@Taste Of Tapah aah..kecik je..

betul2..memang struggle nak survive duduk di asrama..

InsyaAllah..